Voltige experts bij trainingscentrum IETS ANDERS

Eens in de 4 weken geef ik les op trainingscentrum Iets anders. Het voltige epicentrum in Nederland. Met een mega hal, vol trainingsmateriaal, is het een professionele speeltuin voor iedere voltigeur.

Met een movie, een verende vloer, een trampoline met valkuil, een saltogordel en alle basis turn en trainingsmaterialen, is het een walhalla voor iedereen die zichzelf veilig en verantwoord wil verbeteren en experimenteren.

Ik kan trainingsadviezen geven en blessurepreventie verzorgen vanuit mijn achtergrond als fysiotherapeut. Maar ook voltige technische, choreografische en mentale trainingen kan geven.Met mijn trainingservaring als voormalige coach van Lambert Leclezio en van het Nationale juniorenteam 2015, 2017-2019 heb ik een rugzak vol ervaring en hulpmiddelen om jou verder te helpen.

Op de volgende datums geef ik les bij IETS ANDERS, kievitslaan 6, Odilliapeel:

  • 21 september 2019
  • 19 oktober 2019
  • 16 november 2019
  • 14 december 2019

Wil je graag les op dit trainingscentrum van iemand anders? Ook bondscoach Diana van Klaveren en topvoltigeurs Elle en Ilse van Dijk zijn regelmatig beschikbaar!

Nieuwsgierig? Neem dan nu contact op!

Gecertificeerd als beeldcoach

Op 12 juni 2019 mocht ik mijn eindpresentatie geven en ben ik officieel gecertificeerd als beeldcoach!

Dit is het einde van een 1,5 jaar traject. Mijn begeleider gaf aan dat dit opvallend was, omdat 95% van de deelnemers 2 jaar doen over het totale traject.

Het was een leuke dag, met het lachen om het vallen en complimenten over het opstaan. Mijn begeleider Frans Faber gaf een interessante presentatie over leren en als afsluiting ontving ik ook nog een boekje om mijn creativiteit nog meer aan te wakkeren.

Wil je meer weten over wat beeldcoaching voor jou zou kunnen doen? Kijk dan onder producten (trainen of fysiotherapie) voor meer informatie.

Spelenderwijs ruiterfit

In samenwerking met KNHS Noord-Holland en trainingscentrum ‘Iets anders’, hebben wij een trainingsprogramma opgezet met de naam spelenderwijs ruiterfit.

Dit programma is volledig uitgewerkt in het boekje ‘spelenderwijs ruiterfit’. Hier staan tips en oefeningen in voor iedere jonge ruiter om spelenderwijs fitter te worden. Hoe fitter de ruiter, hoe beter de combinatie. Ook de kans op blessures verlaagt behoorlijk.

Om hierbij verder te ondersteunen, vindt u ook voedingsadviezen in dit boekje van sportdiëtiste Feline Jurgens.

Fitheid voor jonge ruiters verbetert de prestaties en het plezier

Als voorproefje op het boekje, vindt u hier ruiterfitproeven. Deze zijn gebaseerd op de motorische vaardigheden welke kinderen op de betreffende leeftijd dienen te beheersen. Daarnaast kan de ruiter het alleen doen, met z’n tweeën, met een stokpaard of met de pony in de hand (zie uitleg aan de start van het document).

Ook zit er een positief puntensysteem aan vast, omdat iedere deelnemer brons, zilver of goud ontvangt. Met andere woorden: werken aan jouw fitheid moet men altijd belonen!

Wij wensen jullie veel plezier met dit voorproefje en ben je geïnteresseerd in meer? Neem dan contact op via info@rooshanemaaijerslottje.nl

Jouw cliënt in beweging (verwacht september 2020)

In samenwerking met Dr. Henk Nieuwenhuijzen hebben wij een nieuwe boek geschreven: jouw cliënt in beweging. Een boek waarin de praktijkvertaling wordt gemaakt van alle theorieën rondom bewegen en gedrag.

Uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum gaat ons helpen dit boek verder vorm te geven en op de markt te brengen.

www.pixabay.com

De must-have voor iedere fysiotherapeut om cliënten in beweging te krijgen!

Een goede start voor 2019

Ten eerste wens ik jullie allemaal een gelukkig en voorspoedig 2019!

Hopelijk is het jaar goed en veilig begonnen, met veel liefde en steun om je heen.

Voor mij begint het jaar altijd goed, aangezien ik twee prachtige dochters heb en een hele lieve man. Maar daarnaast heb ik ook nog eens goed nieuws mogen ontvangen!

Naast het feit dat er al meer dan 200 exemplaren van oefenen is meer dan trainen verkocht zijn….

Heb ik groen licht gekregen van de uitgeverij BSL, om samen met mijn collega Dr. Henk Nieuwenhuijzen het boek: jouw cliënt in beweging te gaan schrijven. De verwachting is dat deze rond september 2020 uit zal komen en hopelijk zal helpen om beginnende fysiotherapeuten een betere start te geven om cliënten in beweging te krijgen en te houden.

Daarnaast heb ik weer een nieuw voornemen voor dit jaar: duurzamer leven. Zeker met de berichten over de opwarming van de aard, heb ik besloten ook mijn steentje bij te dragen. Dus naast het scheiden van afval, zonnepanelen en energiebesparende maatregelen, doneer ik als ZZP-er maandelijks aan www.treesforall.nl. Om mijn CO2-verbruik deels te compenseren met het planten van bomen.

Alle beetjes helpen tenslotte om onze wereld leefbaar te houden.

Wat zijn jouw goede voornemens voor 2019?

Recept 2: fruitsmoothie

Maak iedere ochtend een heerlijke smoothie voor een gezonde boost!

Ingrediënten:
*  vers of bevroren fruit (shock freeze voor optimaal vitamine behoud)
*  200 ml magere kwark (voor extra eiwitten)
*  50 ml warm water
*  2 eetlepels lijnzaad (ook goed voor de darmwerking)

Nodig: een goede staafmixer en kom

Bereidingswijze: gooi alles bij elkaar, pureren en drinken maar!

Voedingswaarde:
-  kcal: 373
-  eiwitten: 28,3
-  vetten: 11,5 (waarvan 1,2 verzadigd)
-  koolhydraten: 30,1

Algemene adviezen voor energie inname bij (top)sporters zijn:
*  5-1,7 gram eiwit per kg lichaamsgewicht in een opbouwende fase van spieropbouw
*  vetten niet meer dan 35% van het totaal in kcal (1 gram vet is 9 kcal)
*  koolhydraten 7 gram/kg lichaamsgewicht